Præsentation af børnehuset

I Blomsterhaven skal alle føle sig velkomne. Vi har fokus på modtagelsen af nye børn/familier, så vi kan skabe tillidsfulde relationer og tryg tilknytning. Vi indbyder nye familier til en førsamtale, hvor vi snakker om, hvordan den bedste start for jeres barn kan være. Vi viser gerne kommende familier rundt, så I kan se Blomsterhaven, inden I søger om plads – ring og lav en aftale herom.

I Blomsterhaven arbejder vi ud fra Gladsaxe kommunes faglige ramme DAP (didaktisk anvendt pædagogik). Dette betyder, at vi arbejder projektorienteret med udgangspunkt i børnenes perspektiv og barne- og læringssynet. Projekterne løber typisk over et halvt til et helt år. Der ud over har vi et fælles sommerferieprojekt for hele huset. Grupperummene indretning afspejler projekterne, så børnene også har mulighed for at være optaget af deres projekt udenfor ”projekttid”.

I Område Stengård arbejder vi med forpligtende fællesskaber.

Vi har bl.a. fokus på fysiske læringsmiljøer og læringsmiljøer over hele dagen, for at skabe en hverdag der udfordrer og udvikler børnene.

Vi arbejder med børns madmod og maddannelse, bl.a. i form af menuplaner i børnehøjde, ”børn præsenterer maden for børn”, samt via vores køkkenhave og bål-mad.

Vi er optaget af venskabskredsen som et rum for børnenes dialog med hinanden.

Vi har flere faglige netværk og faglige sparringsfora, hvor personalet på tværs af institutionerne kan inspirere, udforske og lære af hinanden.